06.10.2025 Asiakastyytyväisyys Nurmijärven joukkoliikenteessä Nurmijärven joukkoliikenteen asiakastyytyväisyyttä selvitettiin alkukesästä. Asiakaspalveluviikon kunniaksi kokosimme yhteen tuloksia ja palautteitanne. Asiakastyytyväisyys on pysynyt hyvällä tasolla. Kysely toteutettiin monikanavaisesti: linkki jaettiin linja-autoissa, QR-koodilla linja-autojen näytöiltä, uutiskirjeen tilaajille sekä ensimmäistä kertaa myös sosiaalisen median kampanjan kautta myös niille, jotka eivät ole matkustaneet vielä joukkoliikenteessä. Tilaa joukkoliikenteen uutiskirje, niin saat seuraavan kyselyn linkin suoraan sähköpostiisi. Mitä mieltä olette? Tulosten mukaan matkustajat olivat tyytyväisimpiä kuljettajien ammattitaitoon ja palveluasenteeseen Kehittämistarpeina nousivat esiin vuorojen määrä ja ajoittaiset myöhästymiset. Suurin osa vastaajista piti erityisen tärkeänä suoria yhteyksiä Helsingin keskustaan. HSL:n omassa asiakastyytyväisyyskyselyssä saavutimme koko HSL-alueen liikennöitsijöistä parhaan kokonaisarvosanan. ”Olemme erityisen iloisia siitä, että juuri kuljettajamme ja heidän toimintansa on asiakkaidemme mielestä kiitettävää. Sitoutunut ja motivoitunut henkilöstö on minkä tahansa palvelun tärkein edellytys.” Ilkka Ojala, sopimusliikennepäällikkö Asiakaspalautteet ohjaavat kehitystämme Kaikki palautteet kirjataan toiminnanohjausjärjestelmään, mikä mahdollistaa seurannan ja varmistaa yhdenvertaisen käsittelyn. Meille on tärkeää selvittää palautteen juurisyy ja hyödyntää sitä toiminnan kehittämisessä. Positiiviset palautteet jaetaan säännöllisesti koko henkilöstölle – ja niitä on viime aikoina kertynyt ilahduttavan paljon. Asiakastyytyväisyys on osa arkeamme Asiakastyytyväisyys ei ole vain mittari, vaan se on osa jokapäiväistä työtämme ja mahdollistaa jatkuvan kehityksen. Kiitämme jokaista matkustajaamme palautteista ja luottamuksesta – niiden avulla voimme kehittyä entistä paremmaksi. Jatkamme työtä sen eteen, että jokainen matka Korsisaaren kyydissä olisi miellyttävä, turvallinen ja täsmällinen. Tällä viikolla vietetään asiakaspalveluviikkoa. Asiakaspalveluviikkoa on vietetty jo 90-luvulta lähtien ja teemaviikon tavoitteena on nostaa esille asiakaspalvelun ja -kokemuksen merkitystä yritykselle. Asiakaspalveluviikko tarjoaa mahdollisuuden kiittää asiakaspalvelun ammattilaisia hyvästä työstä. Milloin sinä olet viimeksi kiittänyt asiakaspalvelijaa? Lähetäthän jatkossakin meille palautetta omasta matkustuskokemuksestasi.